Que é unha franquicia?Quen son o franquiciador e o franquiciado?
Unha franquicia é unha relación xurídica e comercial entre o propietario dunha marca comercial, marca de servizo, nome comercial ou símbolo publicitario e un individuo ou grupo que desexa utilizar esa identificación nun negocio.
O franquiciado é toda a aquela persoa que, mediante certas condicións, obtén o dereito a comercializar e explocar produtos ou servizos baixo técnicas uniformes e experimentadas cunha rentabilidade probada e cunha marca rexistrada.
O franquiciador é a persoa que desarrollou un negocio baixo un método determinado, referente a un produto ou servizo, e que busca a súa expansión a través de inversores aos que outorga o dereito de operar baixo a súa marca e coa seu me´todo operativo e organizativo. Éste prestaralle unha asistencia inicial e continuada a ditos inversores -franquiciados- a través do asesoramento, entrenamento e orientación para o densenvolvemento do negocio.
O franquiciado é toda aquela persoa física ou xurídica que, mediante certas condicións, obtén o dereito a comercializar e explotar productos e servizos baixo técnicas uniformes e experimentadas cunha rentabilidade probada e cunha marca rexistrada.
Cómo funcionan?
A franquicia dirixe a maneira de conducir un negocio entre duas partes. Polo xeral, unha franquicia vende bens ou servizos que son suministrados polo dono da marca o que cumpre as súas estándares de calidade.
Unha franquicia está baseadaa na confianza mutua entre o dono da maraca e quen adquire a franquicia. O franquiciador proporciona a experiencia empresarial (plans de marketing, xestión, asistencia financieira, localización, entrenamento, etc. ) o que de outro modo non estaría disponible para o franquiciador, e a súa vez, éste aporta o espíritu empresarial para facer da franquicia un éxito.
Existen dous tipos de franquicia:
* Franquicia de produto ou marca comercial
* Franquicia de formato de negocio
Na forma máis simple, o franquiciador é o dno dos dereitos dun nome ou marca comercial e vende estes dereitos ao franquiciado. Esto só se coñece como “franquicia de produto ou marca comercial”. A maneira máis complexa, “franquicia de formato de negocio” implica una relación máis ampla entre as dúas partes. Neste modelo proveese un amplo rango de servizos, os que inclúe a selección da ubicación, entrenamento, suministro de produtos, planes de marketing e inclusive asistencia para obter financiamento.
Ao comprar unha franquicia, o comprador a menudo pode vender bens e servizos que contan con reñecemento instantáneo da marca, imagen e nome, ademáis pode obter apoio que lle axude a ter éxisto, Pero como calquera inversión, a compra dunha franquicia non é garantía de éxito.
Unha franquicia permite ao inversor o franquiciado operar un negocio. Ao pagar unha cuota de franquicia, a que pode costar varios miles de dólares, óbtense un formato ou sistema desarrollado pola compañía dona da marca, o dereito de usar o nome do franquiciador por un tempo limitado e asistencia.
Por exemplo, o franquiciador pode axudar a encontrar un lugar para instalar o negocio, proveer o entrenamento, inicial e un manual de operación, aconsellar en materias de xestión, administración, marketing ou persoal. Algúns franquiciadores ofrecen soporte continuo en forma de boletíns mensuais, teléfonos gratuitos para asistencia técnica e seminarios ou talleres.
Una franquicia permite al inversor o franquiciado operar un negocio. Al pagar una cuota de franquicia, la que puede costar varios miles de dólares, se obtiene un formato o sistema desarrollado por la compañía dueña de la marca, el derecho de usar el nombre del franquiciador por un tiempo limitado y asistencia.
Por ejemplo, el franquiciador puede ayudar a encontrar un lugar para instalar el negocio, proveer el entrenamiento inicial y un manual de operaciones, aconsejar en materias de gestión, administración, marketing o personal. Algunos franquiciadores ofrecen soporte continuo en forma de boletines mensuales, teléfonos gratuitos para asistencia técnica y seminarios o talleres
periódicos.
Mentras que comprar unha franquicia pode reducir o risco de inversión permitiendo asociarse cunha compañía establecida, esto pode ser costoso, Tamén pode que se teña que renunciar a unha parte importante do control sobre o negocio polas obligacións contractuais co dono.
Que vantaxes e que desvantaxes ten para o franquiciado?
VANTAXES
•O prestixio de que goza a marca le asegura una clientela desde el inicio da actividade.
•É un propietario dun negocio segura e con resultados contrastados.
•Reaccións de mercado xa experimentadas a través das tendas piloto e do resto da cadea.
•Reduce o risco de calquera inicio comercial, cunhas inversión económicas moi similares.
•Beneficiase da experiencia e know how do franquiciador.
*Know-how (do inglés saber-cómo) É unha forma de transferencia de tecnoloxía. E unha expresión anglosaxona utilizada nos últimos tempos no comercio internacional para denominar os conocementos preexistentes non sempre académicos, que inclúen: técnicas, información secreta, teorías e incluso datos privados (como clientes e proveedores ).
•Exclusividade da zona.
•Seguridade no aprovisionamento e ventaxas economicas de compra xa que se beneficia da economía da escala en cadea.
•Imaxe de empresa consolidada, o que lle proporciona maior solvencia fronte a terceiros: bancos, etc.
•Maior notoriedade de marca e imaxe comercial.
•Aínda tratándose dunha actividade local, aproveitase de campañas e estratexias de marketing a nivel nacional.
•Recibe unha formación inicial cun soporte formativo e informativo permanente e acorde coas últimas técnicas.
•Aproveitase na súa zona o fondo de comercio que ten o franquiciador.
•Utilización de programas informáticos acordes as súas necesidades.
•En definitiva, podemos dicir que a gran ventaxa que ten o franquiciado é a de obter os beneficios das grandes empresas debidamente organizadas, sen perder a súa condiciíon de ser pequeño, sendo incluso o seu propio jefe.
INCONVINTES
•Falta de conocementos sobre os medios necesarios para determinar a bondade da cadea.
•Non percibir inmediatamente no seu xusto momento a planificación ou organización do franquiciador.
•Mala adaptación nalgunhas ocasións á filosofía do franquiciador nos diferentes aspectos comerciais.
•Pérda potencial da libertade que lle outorgaría o ser propietario dun comercio, coa conseguiente pérdida da independencia empresarial.
•Non se propietario do nome e marca comercial que traballa.
•Estar directamente relacionado coa sorte do franquiciador, dependendo totalmente da xestión que éste realice.
•As súas aportacións de criterios prodúcense nun nivel consultivo e nunca executivo.
•Pago de dereitos de entrada.
•Ter que aboar parte dos seus beneficios de forma permanente e puntual na maioría dos casos.
Existen moitos tipos de franquicias. Averigua en que consisten os seguintes tipos:
FRANQUICIA INDIVIDUAL:
É o tipo máis común. Un empresario independente adquire unha franquicia para operala nunha sola unidade. Se quere abrir outros locales deberá pagar de novo outro “fee” de ingreso ao sistema.
FRANQUICIA MAESTRA OU MÁSTER
É o contrato mediante o cal unha empresa outorga unha franquicia fuera do seus páis de orixe, outorgándolle unha exclusividade nun territorio, dándolle á sua vez a posibilidade de subfranquiciar o negocio entre os interesados locales. Se a exclusividade abarca máis dun país, chamáselle Rexional.
Ex.: Mc Donald´s Corporation outorgoulle a Franquicia Maestra na Arxentia á firma Arcos Dorados S. A. en 1986, logo de operar cos locales propios por case 8 anos, empezou o proceso de franquicias en 1994.
Hoxe, o marxe das bocas propias, conta con franquicias en Bos Aires e en algunhas provincias do interior.
FRANQUICIA CÓRNER
Son franquicias cuxas características, lle permiten instalarse nun pequeño espazo dentro doutro negocio. Poden ou non ser complementarios dos servicios ou productos que se comercializan no establecemento.
FRANQUICIAS DE PRODUTOS
Transmitese a posibilidade de vender en forma exclusiva determinados productos, con aceptación probada no mercado.
FRANQUICIAS DE SERVIZOS
É a de maior desenrolo.Neste tipo ofrécese unha fórmula orixinal, específica e diferenciada de prestar servizo ao consumidor cun método probado e experimentado pola súa eficacia no mercado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario